Z našich ciest karavanom – zámok Hluboká, alebo ako to reálne môže vyzerať, keď sa vyberiete na hrad so 4 deťmi.

Popoludní sme boli na vraj najkrajšom zámku v Českej republike. Na Hlbokej. Zámok bol naozaj krásny a dal by sa o ňom napísať pekný článok s krásnymi fotkami. (aj to bude, ale až niekedy po prázdninách, keď ten dnešný výlet “rozdýcham,” fotky “preženiem” photoshopom, vystrihneme z nich všetky tie “ zduté ksichtiky” a utekajúce deti, čo sa nechceli odfotiť…)

Dnes teda žiaden tip-top blogový článok nedám, len “storku z real life” s deťmi:

Plán dňa:

V kľude zabaliť karavan kým sa deti budú paddlebordovať a okolo 10 vyraziť na výlet. Tam si pozrieť zámok a v parku urobiť piknik, na ktorom nafotíme krásne fotky pre jedného výrobcu super paštét a tuniakových šalátov.

Realita:

Ranná hádka, prečo si nemôžu požičať 3 paddleboardy ale len jeden, že jeden nechcú a nikam nejdú. O 11 – keď už bolo konečne skoro zbalené, si to rozmysleli a išli na vodu. Z kempu odchádzame pár minút po 12. Cca po 100m hádka, kdo kde bude sedieť, krik zo zadu, ako keby išlo o život. (Celý presun bol 4 km, ale mne to prišlo ako 400km)

Parkujeme. Ideme valčíkom na hrad. Vystupujeme z vláčiku a tam telefónna búdka. Č 2 chce telefonovať do At babičke – dohadovačky, prečo to nebudeme robiť- výsledok – zduté dieťa, ktoré sa odmieta fotiť.

Pred hradom dohadovačky, na akú prehliadku ideme. Majú tu štyri okruhy. Nám sa pozdával druhý – súkromné apartmány – č1 chcelo štvrtý – zámockú kuchyňu. Kupujeme teda obidva v domnienke, že všetci budú spokojní. (chyba preveliká to bola, č1 nechcel prehliadku kuchyne preto, že by ho to zaujímalo, ale preto, že bola o 20min. kratšia, ako tá, čo sme chceli vidieť my, smola, teraz máme lístky na dva okruhy a zduté všetky deti, lebo musia tak dlho trčať na zámku a počúvať sprievodcu )

Čakáme na prvú prehliadku. Deti zduté, ale aj tak prišli “roztomilé” skupinke japonských turistov a tí im dali cukrík. Jeden. Nasledovala hádka koho bude. Japonská turistka pochopila a tak vybrala z tašky ďalšie 3 a dala im ich. Decká celé natešené, ako keby prvý krát v zivote dostali cukríky, otvorili ich a nahlas začali frflať, že je to fuj a hnusné. .. Ešte že bola tá japonská skupinka už preč.

Začína prehliadka. Na začiatku upozornenie, že sa tu nič nesmie chytať. Prvá miestnosť všetko Ok. V druhej si č.2 sadne do asi 100 rokov starého kresla a keď ho (tesne pred infarktom z toho – našim) vyženieme, tak ešte ďalšie dve sály sa s nami (jasne že patrične nahlas a s pubertálny spôsobom) “dohaduje,” že nechápe prečo stresujeme a čo furt riešime, on bol “unavený a šak si len na chvíľu sadol.” Prehliadka trvala 55 min … striedavo sme “poponášali” na rukách Minidieťa, aby nič nechytila (tá sa zabávala tým, že si na ústa priliepala vstupenku a nahlas si do nej spievala ) a “okrikovali” 3 zvyšné kusy, aby si nikam nesadali, nič nechytali a nehádali sa stále.

Na konci ináč veľmi peknej a zaujímavej prehliadky č.2 zahlásil – konečne koniec, na celej prehliadke sú najviac cool tieto dvere s nápisom Exit ...

10 min pauza a čaká nás druhý okruh prehliadky.

Medzitým nákup pitia a dohadovačky, prečo si nemôžu kúpiť každú hovadinu v obchode so suvenírmi. (Aj nepodarený pokus o spoločnú fotku pri súťažnom plagáte)

karavan cestovanie s deťmi kempovanie hrad Hluboká výlet na hrad karavanfamily

Schádzame do zámockej kuchyne na prehliadku. Za trojhlasné frfotania, že to fakt myslíte vážne že ďalšia prehliadka? Prudké schody a Minidieťa ani za ruku ani na ruky. Vraj – ja som veľká, ja už mám trei Jahre – ja idem sama. Ok dala to. Ja som síce kým zliezla dolu “ošedivela” a videla xy scenárov, ako volám záchranku a vezú ju na zošitie hlavy, ale je dolu a môžeme sa pripojiť k skupinke na prehliadku.

Dolu znovu upozornenie nič nechytať. Všade sú šnúry, za ktoré sa nesmie…. Pípa bezpečnostný alarm – jasne že naše dieťa č.1 – “on sa len trošku naklonil cez tú šnúru čo stresujeme” (všade sú tam senzory, keď sa priblížite k exponátom, začne pípať alarm) … no nič, prehliadku sme dokončili a musím povedať, že bola ešte zaujímavejšia ako tá prvá. Škoda že sa tam nesmie fotografovať.

Sme vonku. Sľúbili sme im zmrzlinu, tak sa ide do kaviarne. Cestou ďalší pokus o rodinné foto, tento krát protestuje Minidieťa – stojí u plagátu so zmrzlinou a na celú záhradu vykrikuje, že sa nebude fotiť, že ona ide na zmrzlinu.

karavan cestovanie s deťmi kempovanie hrad Hluboká výlet na hrad karavanfamily

Prichádzame do kaviarne. Najprv upozornenie, že kurz tu majú 1€ = 20czk a potom informácia zatvárame, lebo nám idú “prefukovať” rúry na wc. 4 decká a všetky pištia, že chcú zmrzlinu. Nakoniec nám ju predali, aj mne kafe late – do plastikového poháru na pivo. Neriešim, som rada, že sú chvíľu ticho a sedíme na lavičke za sprievodu rachotu a smradu stroja, ktorým riešia to pokazené wc v kaviarni.

Ešte prechádzka záhradami okolo hradu – “a to musíme, nemôžeme už ísť do karavanu?”

Piknik sa nekonal. Fotky pre klienta som urobiť už nemala energiu. Na parkovisku ešte neskorý obed a ideme na Šumavu. Decká spia a ja si cestou píšem tento môj “výlev.”

Napriek tomu všetkému to bol pekný výlet a stojí za to zámok navštíviť. Aj s deťmi. A verím, že z tohto “psycho výletu” budeme mať za pár rokov len veselé spomienky, aké to bolo “na mašľu,” keď boli decká malé.

Kto ste to dočítali až sem klobúk dolu. Nejak “sa to natiahlo” ten môj výlev.

Ako to máte na výletoch s deťmi vy? Zvládate to “ľavou zadnou,” alebo to je u vás tiež občas “čistá psychiatria?”

Ps- fotky real life, tie cool si nechám na článok o hrade Hluboká do blogu.

PS2: Ten výraz chlapa na konci výletu hovorí za všetko. Ale aj tak je fajn mať toľko detí. 🙂

Foto Mária Čermák, www.nafotky.sk

Karavanom na cestách – aj s deťmi sa dá cestovať a kempovať – Instagram KARAVAN FAMILY.

Sledujte nás na facebooku

Ak sa vám článok páčil a bol pre vás užitočný, budeme radi za jeho zdielanie. Ďakujeme. 🙂