Prázdninová cesta karavanom – 18 dní – 6 krajín – 11 kempov – 4 deti – 1 karavan

Veľká prázdninová cesta karavanom Albertom

Prázdninové cesty karavanom sú úžasné. Niečo si naplánujete a nakoniec to celé dopadne úplne ináč. Tá naša mala trvať 21 dní. Po 18 dňoch bolo deckám smutno za „babičkou, psíkom a domom“ a tak sme sa rozhodli ju skrátiť a vrátiť sa domov. Aj tak to bolo úžasných 18 dní v karavane na cestách.

Prešli sme 6 štátov, spali sme v 11 kempoch a zažili kopec zábavy.

Prázdniny. Strašne sme sa tešili. Naša veľká cesta karavanom práve začína. More, teplo, zmrzlina, pohoda, zábava a karavan.

Plán je zatiaľ takýto: Vltava (ČR) – Krajinská Gora (Slovinsko) – Caorle (It) – Izola (Slovinsko) – Baška (CH,ostrov Krk) – Zadar – Pakoštane – Tučepi – Zadar – Umag – Worthersee – Domov. Uvidíme ako to dopade a kam sa dostaneme.

DEŇ 1 / 6.7.2017
Deň odchodu  8 hod ráno, malé zhrnutie:

– jedna „urvaná záclonka v karavane“, treba zašróbovať celú lištu nanovo

– v sprche utrhnutá držiaca lišta, treba silikónom prilepiť

– chladnička sa „nedá“ otvoriť, treba použiť hrubú silu, lebo nejak „zapadlo to bezpečnostné stláčatko“ (chladnička v karavane má systém na otváranie, že musíte stlačiť dvoma prstami takú poistku)

– jedná nájdená špinavá bunda, ktorá je na mojom zozname už  „odškrtnutá ako zbalená“ sa práve pere (Mamííí, ale ja som ju fakt potreboval, tak som si ju vybral z karavanu a zabudol ju tam dať späť „)

– po ceste z práce chlap musí vybaviť poistenie, vyzdvihnúť jedny detské šaty, na inom mieste kočík, nezabudnúť kúpiť silikón na opravu sprchy a kávu … a stihnúť to v časovom limite cca hodina, ak to stihne tak je superman

– jedno príšerne upišťané dieťa, ktoré vstalo „hore zadkom“ a vadí aj sama sebe, nalepené na mne ako kliešť….

Idem ja radšej pražiť rezne, (s dieťaťom zaveseným na nohe) nech máme niečo na obalenie nervov po ceste.

V pláne je vyraziť okolo obeda. Tipujem to na taký dlhýýýý francúzsky obed, ktorý sa pretiahne minimálne do 14 hod.

Všetko zbalené a ide sa. Naložení, ukludnení a začínajú prázdniny. „Trošku sa to komplikuje.“Ehm – keď 30 minút pred cieľom zistíš, že si síce rezervoval ubytovanie a lode od 6 do 9teho …ALE AUGUSTA

DEŇ PRVÝ ZHRNUTIE – z domu do Cz k Vikingovi na Vltavu

Stav tachometru ráno:119563
Stav tachometru večer:119872
Dnes najazdených:309km
Na diaľnici v At aj Cz potrebujete diaľničnú nálepku.
Počasie: na parádu
Ubytovanie: CZ , kemp Viking – kompletné info o tomto kempe nájdete TU

Miesta v kempe sa nedajú rezervovať. (Okrem chatiek). Ale vždy sa na stan miesto nájde.

Rafty si určite rezervujte dopredu! Ale skúste na správny dátum, nech nedopadnete ako my dnes. Keď 30 min. pred kempom zistíte, že ste síce rezervovali lode, ale na iný mesiac. Našťastie v požičovni boli veľmi milí a nakoniec nám lode zohnali.

Zajtra nás čaká splav od Vikinga do Českého Krumlova.

DEŇ 2 / 7.7.2017

CR, Vltava, kemp u Vikinga
Albert dnes oddychoval.
Najazdených dnes:0km
Celkovo km: 309 km

Počasie: „ako vždy na Vltave“, ráno pršalo , potom už pohoda a slniečko

Cena veľkého (6 osôb ) raftu na deň 600czk, menší raft (4 osoby dospelé ) 500czk, pálava pre dvoch 230czk, vesta 20czk, sud na oblečenie 20czk
Ceny jedla v Krumlove sú dosť vysoké. Pre porovnanie, sviečková v kempe je za 99czk v Krumlove cc 250czk (záleží od reštaurácie, čím bližšie k vode, tým vyššia cena)
Bary priamo na vode sú tiež dosť drahé 2x kola+2xdžús (všetko 0,3l) spolu 180czk. Pre porovnanie, liter džúsu v obchode kúpite za cc 25czk. Poháre sú vratné a záloha je 50czk za kus.

Upršané ráno, ale na to sme na Vltave zvyknutí.

Raňajky u Viking – „míchaná vajíčka“ a tý čo „ponocovali“ si dali na zahriatie polievku.

Okolo jedenástej sme vyrazili z kempu smer Česky Krumlov.

Aj trošku cestou popršalo, ale nič dramatické. Kopec vodákov, občas to vyzeralo ako na Václaváku a nie na Vltave
Na jezoch sa stáli rady (Jez je česky, ale netuším, ako sa to povie po slovensky. Viete to niekto?)

Nikto sa neprevrátil, nevypadol ani nestratil tak v celku pohodový deň. Splav trval od 11 do 17h aj s prestávkou v Krumlove na obed. Trasa má cca 15km.

Celú cestu sa chlapčenská trojka hádala o „miesta“ a veslá a o … proste o všetko … Dieťa č.4 si chcelo namáčať nohy, ruky a kúpať sa … Našťastie potom zaspala a 1,5h bol od nej kľud.

Cesta naspäť autobusom to je vždy parádny „kultúrny“ zážitok. Starý Ikarus so štýlovým šoférom… A hlavne hudba čo púšťa . Skúste si pustiť českú skupinu Trabant a Hou hou samá voda, alebo Jaromila.

Zajtra nás čaká dvakrát taká dlhá trasa.

DEŇ 3 /8.7.2017

ČR, Vltava, kemp u Vikinga
Albert dnes znovu oddychoval.
Najazdených dnes:0km
Celkovo km: 309 km
Počasie: krásne slnečné

Ráno trebalo skôr vstať, o 9 už išiel autobus, ktorý nás vyviezol k Trom veverkám. Odtiaľ sme splavovali späť do kempu. Je to cca 23km. Trošku „nuda“ oproti včerajšku, lebo na tejto trase neboli jezy. Ale zas bolo viac bufetov s pivom.

Skoro celú cestu 4ks deti „cez palubu“  Ale užívali si to. Teplo. Slniečko. Opaľovanie. Kúpanie. Zmrzlina. Proste perfekt day.

Zajtra balíme a smer It za kamošmi do Caorle. Uvidíme aká bude cesta, zrejme prespíme niekde v Slovinsku.

DEŇ 4 / 9.7.2017

Upratané, vyčistené, zbalené a ide sa smer Slovinsko a It

Stav tachometru ráno:119872
Stav tachometru večer:120326
Najazdených dnes: 454km
Celkovo km: 763 km
Počasie: také všelijaké

Raňajky ČR obed AT večera SLO – taký typický karavanový deň.
——————————-

Po raňajkách cc 9:40 odchod z kempu Viking smer Lipno. Cestou zastávka na benzínke (nafta 29,90czk/liter).

Chceli sme v Lipne v nejakom kempe napustiť vodu a vyliať wc – samozrejme za úhradu.

Kemp Modřín – ochota v kempe des a hrúza, „nie nedása, keď tu nie ste ubytovaní tak nie.“

Pokus číslo dva – kemp Frymburk – „Nedá sa, máme málo vody a šetríme ju pre hostí.“

Proste služby v mnohých kempoch v ČR (a rovnako na SK) sú na úrovni doby kamennej.

Pokus číslo tri – čerpacia stanica v Lipne – voda nie je problém, len výlevku nemajú, ale aj tak super, konečne normálny, ochotný človek. Naberáme vodu a začína lejak. No nič, vyliatie wc vzdávame a ideme.

Decká sa pól hodiny zabavili plastelínou a potom 3ks zaspali. Rýchly obed za jazdy pre nespiacu časť posádky – uhorkový šalát so syrom a žemle so šunkou.

Cesta v celku kľudná, ale o 13 zastavujeme na diaľnici, sa nám „kýve“ pravé zrkadlo. Lepíme. A znovu ideme. Asi 3min. Nedrží. Skúšame elastický obväz. Dvadsať minút jazdy. Obväz nedrží. Skúšame „eskapásky.“

Zastávka na kúpanie, zmrzlinu a kávu na Mondsee .(parkovať sa dalo zdarma na veľkej trávnatej ploche oproti vstupu do areálu)

Krásne miesto. Voda trošku studená (pre mňa, deťom nevadila) Za vstup sa platí. (2+3deti nás vyšlo po 14 hod. 15,50e) Kúpanie pre mini deti na pieskovej pláži a pre veľkých skákacia veža, tobogány a trampolíny. Ihrisko. Viem si tu predstaviť stráviť aj viac dní.

V aute „obedo-večera.“ Kuracie mäsko zavarené v pohári, (stačilo 5min. zohriať) uhorky a chlebík.

16:20 pokračujeme smer Slovinsko.

Zamračené, občas prší. Krásna príroda naokolo. Cestou stretávame kopec karavanov . Decká trošku poslali. Akurát mini dieťa nič, len vymýšľa a vymýšľa. Prerevala kus cesty aj 7km dlhý tunel (reve len tak, lebo sa jej chce, nemá to žiadnu logiku…)

18h, malá zastávka na „karavan parkingu“ , 98kilometer diaľnica na Villach od Salzburgu. (Odbočka je na čerpačku) Stojí tu viacero karavanov, dá sa tu aj stolík so stoličkami vyložiť, navariť, prespať. (Aj keď tu by som sa bála v noci.) Dá sa zdarma nabrať voda.(Vraj tu bola aj možnosť vyliať wc, ale je to zrušené )

Mýto za prejazd tunelu A10 St. Michael – Rennwegtunel Gleinalm je 11,50e. (Pre auta do 3,5 tony). Nevzťahuje sa na neho At diaľničná nálepka. Platí sa na diaľnici po prejazde. Berú hotovosť aj karty.

Čislo 1 sa rozhodlo pomôcť a zabaviť vrieskajúce mini dieťa. Ticho. Paráda. Tvárila som sa čo najviac „nenapadne,“ že tu ani nie som. Po 10 min. som len tak „nakukla“ do zadu, že ako to robí, že mu nereve. On ju oblieval sladkou malinovkou , minidieťa vysmiate, celé mokré. Mňa skoro porazilo. A ešte veta týždňa :“Ale mamííí, šak som ju zabavil, aby nerevala, ako si chcela.“

Hráme uno. Mini dieťa sa prevrieskalo až k Slovinským hraniciam.  Tam ju to prešlo a bol konečne kľud.

Nejdeme po Slovinskej diaľnici, ale „cez kopec.“ Ako brutálnejšie zatáčky sme ešte nešli.

Kemp Spik, Slovinsko. Medzi horami. Marlenka+káva. Večera. (Uvarená v karavane) Ihrisko. Čisté sprchy, wc…. Free wifi. Kompletné info a foto o kempe TU.

DEŇ 5 /10.7.2017

SLO – IT
Stav tachometru ráno:120326
Stav tachometru večer:120539
Najazdených dnes: 213km
Celkovo km: 976km
Počasie: slnečné
Ráno Kemp Spik, Slovinsko. Cena za noc 2+4 vrátane el. 58,46eur.

Raňajky pod skalami . Hneď z rána jedna detská perla : „Mamííí, prečo tu neostaneme do zajtra? Tu je tak krásne, lebo tu majú free wifi.“

10:15 odchádzame smer It.

Kúsok od kempu je benzínka. Nafta 1,14eur. Natankujte ešte v Slo, rozdiel oproti It cca 0,30e na liter.

Plastelína, uno, maľovanie, piškôrky …..a mini dieťa zaspalo.

Navigácia nás poslala cez šialenú cestu. Bol tam most v zatáčke (nič nevidieť, úzka cesta) my máme výšku s boxom 3,20m a prešli sme na milimetre. Už nebola možnosť sa vrátiť  Bolo to : „tak zavrite oči, buď to dáme, alebo nám urve strešný box. „

Diaľnica It „do Caorle“ 13,70eur. Zjazd je cca 20 km pred Caorle. Skoro celú cestu minidieťa prespalo,  tak sme mali pohodovú jazdu.

Na začiatku Caorle je obchod Penny (na prvom kruháči do ľava, druhý výjazd) Ak by ste potrebovali doplniť zásoby. Lepšie ceny ako priamo v meste a čerstvé pečivo, ovocie aj mäso.

Kemp Santa Margherita, prišli sme o 14h, ubytovať sa dá od 15h (12-15h je brána zatvorená ) Tak sme dali obed v aute a prešli si kemp. O 15 parkujeme. Vybalíme a ideme sa kúpať.

Dlha piesočná pláž, teplé more s pozvoľným vstupom. Straaaaašne veľa ľudí. Ja osobne tento typ pláže nemusím, ale decká si to užívajú.

Večera s kamošmi – pizzeria s nafukovacim skákacim hradom.

Zajtra sa ešte cez deň budeme kúpať s kamošmi v Caorle a podvečer smer Slovinsko – Izola.

DEŇ 6 /11.7.2017

IT SLO
Stav tachometru ráno:120539
Stav tachometru večer:120705
Najazdených dnes: 166km
Celkovo km: 1142km
Počasie: ako v apríli

Ráno Kemp Santa Margherita, Caorle, It Cena za noc 2+4 64,80e Absolútne nezodpovedá cena kvalite.

No nič moc kemp a strašne drahý. Boli sme tu len jednu noc. Jedinou výhodou je, že je priamo na pláži.

Parkovacie miesta „bez trávy,“ všade prach. Wc a sprchy sú v cene. Teplá voda bez obmedzenia. Ale čistota tak za 4 – . Za ma kemp, kt. sa neoplatí, ani tá pláž to „nevykompenzuje.“  viac info o kempe TU.

Raňajky, návšteva kamošov zo SR a šup na pláž . Znovu boli super vlny.

Obed v karavane. Talianske špagety ala mama (zavarená mäsová omáčka z domu). Kávička s Marlenkou.

Zbaliť, napustiť vodu, vyliať wc a ide sa. V pláne je presun cca 150km do Slovinska, do mesta Izola.

Diaľnica „Caorle“ Trieste – 6,60e.

17:30 sme v Izole v prístave. Malá pauza. Googlime kempy.

Našli sme dva pri mori. Belvedere a Jadranka. V prvom je vraj bazén, tak ideme skúsiť tam.

18h, parkujeme v kempe Belveder. A ideme sa vykúpať do bazénu.

Večera pred karavanom. (Nechce sa nám vybalovať, ráno ideme ďalej, tak sme sa rozložili ako cirkusanti, len tak na zem , deky, jedlo, piknik pred , 5 min. na to začalo pršať )

Okolo 20h prestal dážď. Všetci išli na prechádzku a mňa čakali faktúry. Za hodinu sa vrátili, lebo minidieťa grcá. (chorá nevyzerá, zrejme len popila vodu v bazéne jak skákala )

Chalani zistili, že kúsok od parkoviska, pred jedným hotelom, je free wifi tak tam sedia a vypisujú kamošom a my máme trošku kľudu.

Zajtra smer Chorvátsko, ostrov Krk, Baška

DEŇ 7 /12.7.2017

SLO – HR
Stav tachometru ráno:120705
Stav tachometru večer:120909
Najazdených dnes: 204km
Počasie: slnečno
Ráno kemp Belveder, Izola, Slovinsko. Slušný, čistý. Trošku ďalej od mora, ale zas má bazén. Komplet info o kempe TU.

Trošku ranného pracovného stresu z nefungujúcej wifi a neodoslaných faktúr, ale nakoniec sme vyriešili a šup do bazénu. Dve hodiny kúpania, dieťa č.3 sa naučilo skákať šípku . Zmrzka, káva a aperol.

Ľahký obed v karavane ( výhoda tepla, že nikto nechce varený obed, vystačili si s rajčinami, mozerelou a pražskou šunkou)

12:10 odchádzame smer Chorvátsko, ostrov Krk. Minidieťa za minútu jazdy zaspalo, dúfam že jej to vydrží celú cestu.

Diaľnica Umag – Ucka 15,52e. Sme kategória II, obytné autá do 3,5t. (kompletné info o poplatkoch na Chorvátskych diaľniciach pre rok 2017 je uverejnené na našom blogu www.karavanfamily.com) Platili sme eurami, vydali nám kn, kurz 7,3kn/1e.

Hláška dňa:„Mamííí, to prečo tato chodí do tunela, keď ja idem cikať, on mi to robí naschvál, povedz mu niečo.“ (cestou po HR diaľnici, kde je tunel každých „100m“)

Most na ostrov Krk 46Kn za prejazd. (Smerom von už neplatíte)

Nafta 8,42Kn/1liter.

15:10 sme v Baške pred kempom Zablace a nespoznávame to tu . Za rok ho „komplet“ prerobili. Nová recepcia, veľké parkovisko pre pred vstupom, novo rozmiestnené státia. Pekné to je. Nemáme rezerváciu, ale miesto majú. Dokonca dobrú parcelu vedľa kamošov sme zohnali. Viac info o kempe TU.

Kúpanie, trampolíny, zmrzlina …. chalani sú tu už ako doma Na pláži je dosť ľudí, ale stým Tu počítame. More čisté a teplé. Konečne kamienky a nie piesok.

Večera v karavane, sprcha a ideme na prechádzku do mesta. Nič sa tu za ten rok na promenáde nezmenilo, kopec stánkov a lákadiel pre deti. Dali sme si na konci promenády v bufete pražené kalamáre a sardinky. A máme aj tri nové spineri .

Najbližšie 2-3 dni budeme v kempe. Žiadne presuny. Len kúpanie, zmrzlina a oddych.

DEŇ 8 /13.7.2017

Dnes bez presunu.
Počasie: neskutočne krásne
Kemp Zablace, Baška, ostrov Krk.

Dnes to zhrniem takto:

⚽️🏀

☕️🍹☕️🍹

🎠

DEŇ 9 /14.7.2017

Dnes bez presunu – Kemp Zablace, Baška, ostrov Krk.
Celkovo km: 1346km
Počasie: slnečné ale fúkal vietor

Od rána hrozne fúkalo. Veľké vlny, aj more bolo studenšie.

Tak sme viac oddychovali pri než sa kúpali. Doobeda milá návšteva.

Poobede sa trošku vyčasilo aj slnko vyšlo.

Prešli sme si celý kemp, popozerali, ako ho vynovili. S č1 sme natočili videá. (Vraj budeme youtuberi )

Oprané dve várky prádla. Zajtra môžeme vyraziť znovu na cestu.

Pôjdeme pozrieť Plitvicke jazerá.

DEŇ 10 /15.7.2017

HR
Stav tachometru ráno:120909
Stav tachometru večer:121147
Najazdených dnes: 238 km
Celkovo km: 1587 km
Počasie: striedavo oblačno aprílovo

Ráno Kemp Zablace, Baška, ostrov Krk.

Pôvodne sme chceli ísť na Plitvické jazerá, ale tam treba prísť skoro ráno. Keďže ešte o pól desiatej 3ks spali, rozhodli sme sa pre cestu smer Tucepi.

Zbalili sme za hodinku, už sme celkom rýchli.

Recepcia. Účet. Nemáme vaše pasy. 20 min. stres a zdržanie. Nakoniec ich našťastie našli.

Po 15min. jazdy sa pýtam chlapa:“ Tak kam teda dnes ideme?“ Odpoveď: „Ja neviem, viem len, že pôjdeme po starej ceste, nie po diaľnici. Ale kam ideme netuším.“

Fb vie byť super! Hlavne keď natrafíte na milých a ochotných ľudí, (kt. síce nepoznáte osobne) ale poradia vám, dajú referencie … Ďakujeme, tak už vieme, kam dnes ideme. Navigácia síce štrajkuje a tvári sa že Rovanjska neexistuje, ale však máme mapu a čítať tabule tiež vieme, tak snáď prídeme do cieľa.

Ideme po pobreží. Strašne krásne tu je. Každých „pár metrov“ je zátoka a tiež malé kempy.

Mini dieťa zaspalo, tak sme sa rozhodli predsa len odbočiť na diaľnicu a trošku si cestu skrátiť. Niekde okolo Zadaru znovu zídeme k moru a buď pôjdeme do Rovanjska, alebo si nájdeme kemp v niektorej zo zátok.

17:05 schádzame z diaľnice a hneď je dedinka Rovanjska, navigácia stále nefunguje. Kemp sme našli aj bez nej. (Stačilo sledovať značky a v dedine sa opýtať.) Kemp je hneď pri mori je malý, ale čistý.Viac info o kempe TU.

Pláž je asi 5m od kempu. Voda čistá, ale studenšia. Deckám to nevadí

Večer sme sa vybrali na prechádzku a na večeru. Našli sme príjemnú reštauráciu s výhľadom na more. Víno, dobré jedlo. Po večeri sme mali v pláne uspať minidieta, sadnúť si na pláž, pozerať na západ slnka a piť sangriu.

Prechádzka ok. Reštaurácia. Je v nej free wifi – 3ks si sadli k vedľajšiemu stolu a „riešili“ niečo na youtube . (Ako super ) Minidieťa dostalo polievku, my víno. Romantický výhľad. 3ks sa začali „dohadovať “ kto, čo, prečo … Minidieťa chcelo jesť samé , nakoniec jedla len v gaťkach. Druhú pólku večere ju chlap nosil na rukách, lebo utekala a predvádzala sa. (Obliecť sa nechcela,stále bola v gaťkách.) Do toho hádka 3 ks. Ok, nejak sme to dojedli, minidieťa stále že hajiiii, tak sa ide do auta. Cestou sa stratilo (len trošku ) dieťa č 3. Uspávam a teším sa na tú pláž, západ slnka, sangriu… Po pól hodine to vzdávam … nespí … Sedíme v aute, hráme uno, pijeme sangriu z plasťákov, na západ slnka pozeráme z okna a minidieťa nám tu pobehuje… No romantika na hovado

Ps: Skoro polnoc. Minidieťa stále nespí, neviete ako sa to vypína ?

Ps2: Chodí zúbková víla aj do Chorvátska? Č1 tu práve rieši vytrhnutie zubu, čo sa mu kýve. Chce mi ho dať pod vankúš že dostane kuny.

Ps3: Ja chcem spaaaaaaaaaaať

DEŇ 11 /16.7.2017

tav tachometru ráno:121147
Stav tachometru večer:121366
Najazdených dnes: 219km
Celkovo km: 1806km
Počasie: slnečné, občas pod mrakom
Ráno Kemp, Tamaris, Ravanjska

Celú noc strašne fúkalo. Aj ráno je silný vietor. Raňajky a ideme ďalej, smer Tucepi.

Na diaľnici silný vietor, nedá sa ísť viac ako 90tkou. Hádže nás celú cestu. Blízko diaľnice horí les. Smrad a dym. Zle sa dýcha v aute . Našťastie to bolo len chvíľu. Poplatok diaľnica Maslenica – Sestanovac 17,01e. Dá sa ísť ešte ďalej po diaľnici a zísť kúsok pred Makarskou. Ale kôli peknému výhľadu sme zišli tu a išli „starou“ cestou po pobreží.

Veľká časť lesa pred a nad Tucepi je zhorená. Rovnako aj v Podgore.

Prešli sme celé Tucepi, karavanom nie je šanca zaparkovať. Tak ideme ďalej do Podgori, kde je kemp. Ten sme našli, je úplne dole pri mori. Cesta “ dolu kopcom“ úzkymi uličkami bola „zaujímavá. Časť cesty išla priamo po promenáde.

Kemp je fajn. Je priamo pri pláži . Viac info o kempe TU.

Obed. Kúpanie. Kamienková pláž, krásne, čisté more. Voda trošku chladnejšia. (Asi len teda mne sa zdala, decká v pohode.)

Prekvapilo nás, ako málo ľudí tu je. O takomto čase zvyklo byť Chorvátsko plné. Dnes tu je fakt prázdno. Kopec voľných apartmánov. Na pláži voľné lehátka. Bez problémov nájdete miesto. Promenáda večer poloprázdna. Reštaurácie tiež.

Večer sme sa rozhodli ísť do Tucepi. Vybrali sme sa na autobus, ktorý sme ale nestihli, tak sme 40 min. sedeli na zástavke. Aspoň to bolo s pekným výhľadom na more.

Tucepi poloprázdne, rovnako ako v Podgore. Prechádzka po promenáde. Kopec stánkov so suvenírmi. Večera v našej obľúbenej reštaurácií. Takmer nič sa tu za tých desať rokov, čo sme tu boli prvý raz, nezmenilo. Stále je to príjemné miesto.

Západ slnka na pláži. Hádzanie kamienkov do mora. A cesta do kempu, tentoraz taxíkom.

Aby to nebolo až „také sladko romantické“. Prechádzka po promenáde plnej obchodov so suvenírmi je čisté „peklo“. Vliezli do každého. Milión „dohadovačiek“ čo si kto kúpi. ( Mali dovolené každý jednu vec.) Tento rok sa už aj minidieťa pridalo a tiež chcela „kúpi mamííí kúpi“. Mame laser, tričko s divným pubertálnym nápisom (vraj je ale mega cool a teraz ho všetci majú ..), ragby loptu a taštičku na poníka.
Večera v reštaurácii ich nudila, radšej išli na pláž hádzať kamienky. Minidieťa tam skoro hodilo seba, tak sme radšej isli smer karavan.

Autobusom sme išli že „ušetríme. “ Stál nás 62kn. Cesta naspäť taxíkom nás vyšla 70kn. 🙁

Zajtra smer „naspäť.“ Po pobreží sa začneme „vracať domov.“ Nemáme presný plán, tak uvidíme kam prídeme.

DEŇ 12 /17.7.2017

Stav tachometru ráno:121366
Stav tachometru večer:121563
Najazdených dnes: 197km
Celkovo km: 2003 km
Ráno Kemp Sutikla, Podgora

Po raňajkách kúpanie a potápanie. Voda za mňa studenšia, ale chalanom to vyhovuje. Hlavne, že je čistá a dobre v nej vidieť. Lovili krabov a morské „uhorky.“

Obed v karavane. Treba zásoby pojesť. Cestovinový šalát s kuracím mäsom a zelenina.

Vyniesť wc, zbaliť a cca 12:30 vyrážame smer jazero Vransko. Pôjdeme po pobreží, dnes žiadna diaľnica. Ideme sa „kochať.“

Pumpa, Makarska. Nafta 8,45kn/liter.

Zle sme v Splite odbočili, tak že nakoniec predsa len ideme kus cesty po diaľnici. Cestou vidíme niekoľko požiarov lesa. Zjazd Benkovac, platili sme 72kn. Kemp Crkvine je cca 12km od zjazdu. Cesta je v celku dobre značená.

Kemp je pekný, čistý a takmer nikto tu nie je. Viac info o kempe TU. Parkujeme priamo pri vode.

Oproti horí les. Do večera tu lietajú malé lietadlá, ktoré hasia.

Trošku ináč sme si jazero predstavovali. Na internete samé chvály, ale reálne (aspoň tu v časti kde sme my, v kempe) nič moc. Taký väčší „Draždiak.“

Upiekla som koláč. Decká sa hrali pri vode. Lovili rybičky. Večer sme grilovali. (Nie rybičky, to by sme umreli od hladu )

Zajtra to vyzerá na presun na ostrov Pag.

DEŇ 13 /18.7.2017

Stav tachometru ráno:121563
Stav tachometru večer:121716
Najazdených dnes: 153
Celkovo km: 2156 km

Ráno Kemp Crkvine, Vranské jazero,Pakostane

Príjemné ráno. Konečne nefúka. Raňajky, trošku prechádzka po kempe. Pozbierali sme šišky na jesennú výzdobu.

11h. Zbalené a ideme ďalej. Na ostrov Pag.

Diaľnica Benkovac – Posedarje 22kn.

Ostrov Pag. Krása, krása, krása. Ideme „len tak“ a kocháme sa.

Googlim pláž. Niečo malé. Našla som Čistá plaza. Ideme tam. Ako krásne to z vrchu vyzerá  Ale tá cesta – Keď si niečo vygoogliš a ideš a zrazu si na ceste, ktorou proste neprejdeš…karavanom rozhodne nie …. pláž dolu krásna …. ale chudák šofér …. otočiť auto sa nedalo, musel to vycúvať ..ešte že som len spolujazdec (aj tak mi bolo zle ) …. ale ak pôjdete malým autom, tak pred Novaljou odbočka na Čistá plaža

Googlime ďalej. Hľadáme malý, kemp na pláži bez atrakcií. Kemp Kanič, 5km za mestom. Ok. Tam podobná cesta ako na tú pláž . Navyše mali plno. Tak sa „otáčame“, spojka smrdela, auto sa „natriasalo“, ale vyšli sme to naspäť na cestu. (fuj zle mi zas bolo)

Ešte je tu pár malých kempov, ale asi už nemáme „odvahu“ na daľší pokus a cestu strmhlav dolu. Decká vzadu sa už „nudia“. Ideme do veľkého kempu, s atrakciami a suvenírmi.

Obrovský kemp. Je tu 4x viac parciel, ako domov v dedine, kde žijeme.

Na prvý pohľad sa mi nepáčil. Nejak som nebola „nastavená“ dnes na takéto miesto. Ale musím povedať, že je to veľmi fajn kemp. Síce obrovský, ale príjemný. Decká si to tu užívajú na 110%.

Parcelu sme zohnali kúsok od mora. Kamienková pláž, čistá a kupodivu teplá voda.

Skákacie hrady a iné atrakcie sú zdarma. Chalani si tu do 5 min našli kamošov a hrali sa.

Večer dlhé čakanie na jedlo. Je tu veľa ľudí, všade rady. Živá hudba decká sa vybláznili a užili si večer. Ešte aj ohňostroj bol.

Zajtra to zrejme bude bez presunu a ešte jeden deň tu zostaneme.

DEŇ 14 /19.7.2017

Stav tachometru 121726
Dnes bez presunu
Celkovo km: 2156 km
Počasie: neskutočne parádne
Kemp Straško, ostrov Pag – viac info TU

Kúpanie, kúpanie a zase kúpanie.

3ks celý deň na móle s udicou.

Dali sme aj ponor. Potápala som už fakt dávno. Po viac ako 12 rokoch, čo som „na materskej,“ to bol prvý ponor. Síce sa to nezabúda, ale teda kondička žiadna, po 20min. som už ledva plávala. č1+č3+mama , neoprén, zavážia,maska,bomba, regulátor….menšie dieťa ponor do 3m, my väčší do 6m, na to že to bol ich prvý ponor boli veľmi šikovní

Fajn deň to bol. Chalani si našli kamošov a skoro sme o nich ani nevedeli. Zabavili sa sami.

Večer sa ich pýtam, že odkiaľ boli kamoši. Č1 : „Jeden býva vo Švajčiarsku, má tu aj bratrancov, ale oni hovoria taliansky, jeho dedo je tu tiež, ale on je Angličan a tata majú polonemeckého, som si myslel, že len my sme taká šialená rodina, že vy ste česko-slovenský a my hovoríme nemecky, ale oni sú mami ešte šialenejší ako my.

Zajtra tu zrejme ešte cely deň „skysneme“, deckám sa tu veľmi páči. Zrušili sme presun na Plitvice, dáme ich až budúci rok. Večer ale štartujeme a urobíme presun niekam vyššie smer Umag.

DEŇ 15 /20.7.2017

Stav tachometru ráno: 121726
Stav tachometru večer:121941
Dnes najazdených: 215km
Celkovo km: 2371 km
Počasie: krásne slnečné
Kemp Straško, ostrov Pag

Celý deň ako cez kopirák včerajšku.

3ks na móle chytajúce ryba, Č2 odmietlo aj obed, on sa na to mólo proste „prilepil.“

Okolo 11h sme  odparkovali pred kemp. (check out je do 12 h) A vrátili sa na pláž.

O 16:30 vyrážame smer „hore“, niekde k Umagu. Včera sme googlili (zjavne zle) že Pag – Umag je cca 230km. Dnes po 30 min. jazdy navigácia hlási, že je to vyše 400km Čo je na prejazd večer veľa. To nedáme. Pýtam sa chlapa a teda kam ideme? Odpoveď – ja ti ani neviem, idem si len tak, teraz sa mi chce ísť smerom na Krk. No som zvedavá, kde my dnes spíme.  (A možno ani spať nebudeme, lebo je skoro sedem hodín a Minidieťa už hodinu spí. Predpokladám, že keď zastavíme, bude vyspaná a plná energie)

19:30 Zastavujeme. Bojová porada … že dochádza nám nafta … a že teda kam ideme… ja toho chlapa raz prerazím … Ps: niečo začalo kvapkať zo skriniek… vylial sa olivový olej… síce neviem kde dnes spím ale 100% viem čo robím min. hodinu po zastavení …. drhnem auto …

20:05 Jéj benzínka Liter nafty 8,39 kn. Vtipný chlap: „Už môžeš byť kľudná, máme naftu, že ti môžem aj v noci ňou kúriť “ A pokračoval – „Kukaj naľavo a nájdi nejaký kemp čo bude cestou.“

20:30 parkujeme v nejakom kempe na pobreží priamo u mora. Kemp je malý ale fajn. Málo ľudí, čistá romantika. (Len teda tie 4ks by sme nesmeli mať so sebou )

Ale aj tak je tu krásne. Ticho, more, západ slnka. Prázdna pláž, lehátka. Drink s tekilou, masáž … K tomu 4ks pobehujúcich, kričiacich detí, Minidieťa sa oblečené okúpalo v mori, č1 vyliezol na skalu pri ceste, tak že k tomu hukotu detí (len naše sú tu, ináč len starší ľudia) sa pridalo moje vrieskanie, aby okamžite zliezol…nakoniec mi k tomu drinku dali decká masáž = za 20 kuna som ich ukecala na masáž chrbta…

Ps: tie olejom zatečené skrinky som si nechala na zajtra, sa mi nechcelo kaziť tento romantikuš večer drhnutím auta.

Kam ideme ráno netuším. Ale bude to smerom domov.

DEŇ 16 /21.7.2017

Stav tachometru ráno: 121941
Stav tachometru večer:122382
Dnes najazdených: 441km
Celkovo km: 2812 km
Ráno Kemp Sibinj, Chorvátsko – viac into TU

Prijemne ráno na pláži, kde nebol skoro nikto. Posledné kúpanie v mori.

10:40 ideme smer domov. Cesta v pohode. Niekoľko prestávok. Po cca 300km to decká už nebaví. Zvládajú tak 200-250km presuny. Dnešný, vyše 400km je na ne veľa. Nudia sa, vymýšľajú, Minidieťa piští. V Maďarsku dávame dlhšiu pauzu na jedlo.

18:15 sme v Sarvari. Za tie dva roky jazdenia karavanom tu končíme snáď každý viacdňový výjazd.  Kemp je super, pre deti úplne ideálny. A ani rodičia tu „neskrachujú.“ V kempe v celku dosť voľných miest na to, že je piatok.

V akvaparku poloprázdno. Vybláznili sme sa vo vode a dali koláč s kávou v cukrárni. (Boli sme v nej sami )

Decká sa hrali v kempe. Skejty, kriedy, bicykle, noví kámoši …

Je skoro pól jedenástej. Minidieťa spí a my sedíme pred karavanom. Toto je na kempovaní super.  (akurát puberta č1 tu sedí, ma free wifi a nebaví sa s nami už mal „absták keďže včera bol bez signálu )

Zajtra aj pozajtra zostávame v Sarvari.

DEŇ 17 /22.7.2017

Stav tachometru ráno: 122382
Bez presunu
Celkovo km: 2812 km
Počasie: pekné
Kemp Sarvar, Maďarsko – viac info o kempe TU

Dnešná noc nič moc. Minidieťaťu ide zub. V kuse sa budila. Skoro som nespala. Aj malú teplotu mala.

Ráno sa „sťažujem“ č1, že som sa nevyspala a som unavená. A on :“No, aj ja som mal zlú noc.“ Ja – Čo ťa niečo bolelo? Bolo ti zle? „Nie, ale vybil sa mi mobil.“

A potom už len kúpanie a kúpanie a langoše a kúpanie ..

Zajtra balíme a ideme domov. O dva dni skôr. Deckám už je dlho, je im smutno za babkou, kamošmi a havkáčom. A tešia sa, že si sadnú pred Tv. karavane síce máme, ale len nahraté filmy na USB a ten sa pokazil po dvoch dňoch cesty.

DEŇ 18 /23.7.2017

Stav tachometru ráno: 122382
Stav tachometru večer:122489
Dnes najazdených: 107
Celkovo km: 2919 km

Ráno,Kemp Sarvar, Maďarsko

Balíme,čistíme a ideme domov.
O dva dni skôr, ale nevadí.  Deckám už „stačilo“, potrebujú zas trošku „kľudu.“ Ale len trošku, predpokladám, že za 2-3 dni znovu začnú otázky: „Mamííí, kedy zas niekam pôjdeme?“

Veľká prázdninová cesta úspešne za nami. Nakoniec 18 dní cestovania namiesto plánovaných 20. Ale nemá význam cestu „siliť „, keď deti už chcú domov.

Malé zhrnutie:

1 naučená šípka do vody
1 zničená udica
žiadna telka
trošku hádok a doťahovania sa
kopec srandy
veľa slnka a vody
veľa nových informácií a zážitkov

Mária Čermák, www.nafotky.sk

V karavane na cestách – aj s deťmi sa dá cestovať a kempovať – Instagram KARAVAN FAMILY.